حضور اعضای انجمن دانش اصیل بومی و سنتی «آداب» در هشتمین کنگره طلای سبز
.
هشتمین دوره از کنگره طلای سبز با شرکت اساتید، دانشجویان و
علاقه مندان داروسازی، تغدیه و طب ایرانی از اقصی نقاط ایران و با بررسی جنبه های
مختلف فرآورده های طبیعی و مکمل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن
دانش اصیل بومی و سنتی «آداب» با هدف ارائه گزارش
فعالیت ها، جذب عضو و رایزنی با اساتید صاحب نام این رشته نیز با برپایی غرفه، در
این کنگره حضور یافت.
رئیس سازمان غذا و دارو در بازدید از غرفه انجمن دانش اصیل بومی
و سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان عضو انجمن را به پیگیری بیش از پیش
فعالیت های دانشجویی ترغیب کرد و پس از دریافت گزارش آخرین فعالیت های انجمن، انجمن
دانش بومی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان الگویی برای فعالیت های
دانشجویی طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی دانست و از تیم دانشجویی
این انجمن تقدیر کرد.
دکتر «محمدرضا شانه ساز» فعالیت های دانشجویی در حیطه طب ایرانی
را از ضرورت های توسعه روزافزون این حوزه خواند.
دکتر «مهناز خانوی» مدیرکل اداره فرآوردههای طبیعی، سنتی و
مکمل سازمان غذا و دارو نیز طی بازدیدهای چندگانه خود از این غرفه، اعضای این انجمن
را از دانشجویان فعال در حیطه طب ایرانی دانست که بایستی انگیزه خود را در آینده
نیز حفظ کنند و آنان را به مشارکت در فعالیت های این اداره دعوت کرد.
از جمله برنامه های حضور این انجمن در کنگره طلای سبز، گفت و
گوهای سازنده با شرکت های تولیدی در حیطه داروهای گیاهی، دیدار و گفت و گو با دکتر
«جعفر میرفخرایی» رئیس انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی، دریافت
مشاوره از دکتر «آرمان زرگران» معاون امور بین الملل دانشکده طب ایرانی دانشگاه
علوم پزشکی تهران در زمینه جذب بیشتر اعضا، تعیین دقیق تر اهداف انجمن و گسترش
فعالیت های انجمن بود.
همچنین با توجه به جذب عضو از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی
تهران، نسبت به تشکیل شعبه این انجمن در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال آینده،
برنامه ریزی شد.
اعطای پنج گرنت به دانشجویان علاقه مند به فعالیت در این حوزه،
برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه در حیطه تغذیه در طب ایرانی با حضور اساتید و
اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی برای دانشجویان عضو انجمن،
از دیگر دستاوردهای حضور اعضای انجمن دانش اصیل بومی و سنتی
«آداب» در این رویداد علمی بود.
در پایان این کنگره، با اهدای لوح سپاس از سوی دکتر «مهناز
خانوی» مدیرکل فرآورده های طبیعی و مکمل وزارت بهداشت و دکتر «جعفر میرفخرایی» رئیس انجمن
تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی، از اعضای این انجمن تقدیر شد.
پایان خبر
نظر دهید